프론트킷
HAESI 해시
PITSTOP
피트스탑
Naming | Copywriting | BI | Graphic System | Application
​​​​
FRONT KIT developed the total branding for “PIT STOP,” that suggests ‘recovery’ through ‘recharging’ to the people living under extreme stress and that develops future biotechnology to lead a healthy life. The naming, inspired by the term “Pit-stop” (an essential section for car maintenance and refueling to safely complete a car race), is intended to symbolize the ‘recharging’ and ‘recovery’ necessary for busy modern people. It served as a metaphor and was applied with consistency to verbal/visual identity, key visuals, application design, and communication design.
현대인들에게 '재충전'을 통한 '회복’을 제안하고 건강한 삶을 영위하기 위한 미래 바이오 테크놀로지를 개발하는 브랜드 “피트스탑”의 통합 브랜딩을 수행하였습니다. “Pit-stop”(자동차 경주를 무사히 완주하기 위하여 차를 정비하고 연료를 충전하는 필수 구간인 피트스탑)이라는 용어에서 착안한 네이밍은, 바쁜 현대인에게 필요한 '재충전'과 '회복'을 상징하기 위한 메타포로 작용하였으며, 언어적/시각적 아이덴티티, 키비주얼, 어플리케이션 디자인, 커뮤니케이션 디자인 등에 통일성, 일관성을 가지고 적용되었습니다.

-
Client: HAESI
Agency: FRONT KIT
Creative Direction: Min Ah Hong
Naming & Story: Min Gi Hong 
Art Direction: Yun Woo Shin
Design Lead: Hyeok Kim


You may also like

Back to Top