프론트킷
HAESI 해시
PITSTOP
피트스탑
피트스탑
FRONT KIT developed the total branding for “PIT STOP,” that suggests ‘recovery’ through ‘recharging’ to the people living under extreme stress and that develops future biotechnology to lead a healthy life. The naming, inspired by the term “Pit-stop” (an essential section for car maintenance and refueling to safely complete a car race), is intended to symbolize the ‘recharging’ and ‘recovery’ necessary for busy modern people. It served as a metaphor and was applied with consistency to verbal/visual identity, key visuals, application design, and communication design.
현대인들에게 '재충전'을 통한 '회복’을 제안하고 건강한 삶을 영위하기 위한 미래 바이오 테크놀로지를 개발하는 브랜드 “피트스탑”의 통합 브랜딩을 수행하였습니다. “Pit-stop”(자동차 경주를 무사히 완주하기 위하여 차를 정비하고 연료를 충전하는 필수 구간인 피트스탑)이라는 용어에서 착안한 네이밍은, 바쁜 현대인에게 필요한 '재충전'과 '회복'을 상징하기 위한 메타포로 작용하였으며, 언어적/시각적 아이덴티티, 키비주얼, 어플리케이션 디자인, 커뮤니케이션 디자인 등에 통일성, 일관성을 가지고 적용되었습니다.
-
Client: HAESI
Agency: FRONT KIT
Creative Direction: Min Ah Hong
Naming & Story: Min Gi Hong
Art Direction: Yun Woo Shin
Design Lead: Hyeok Kim
Client: HAESI
Agency: FRONT KIT
Creative Direction: Min Ah Hong
Naming & Story: Min Gi Hong
Art Direction: Yun Woo Shin
Design Lead: Hyeok Kim