프론트킷
SANI GARDEN MUSEUM
산이가든뮤지엄
Front Kit performed the integrated branding for Sani Garden, the largest botanical garden located in Solar City, Haenam, Jeollanam-do. The theme of the garden is the harmony of people, art, and nature shaped over time. Based on this theme, Front Kit developed the brand story, logo, key visuals, characters, illustrations, and others. The logo, which visually represents "SANI," was simplified to symbolize the garden's various natural and artificial elements, and it was applied to graphic applications and diverse design variations. These powerful visuals and the use of vibrant, positive colors enhanced visibility across online and offline platforms, laying the foundation for global brand competitiveness.
전라남도 최대 규모로 조성된 식물 정원, 산이정원의 통합 브랜딩을 수행하였다. 여의도의 약 7배에 이르는 광활한 면적의 해남 솔라시도에 자리한 전남 최대 규모의 본 정원은 시간이 남긴 자연, 사람, 그리고 예술의 조화를 테마로 하며, 이를 바탕으로 브랜드 스토리, 로고, 키 비주얼, 캐릭터, 일러스트 등을 통합적으로 개발하였다. SANI를 형태적으로 구현한 로고는 정원의 다양한 자연 및 인공 요소들을 상징하기 위해 단순화 작업을 거쳐 완성되었으며, 그래픽 애플리케이션과 응용형 디자인 베리에이션 전반에 적극적으로 반영되었다. 이처럼 강력한 비주얼과 긍정적인 무드의 컬러는 온오프라인 상의 시인성을 제고하여 글로벌한 브랜드 경쟁력의 토대를 마련하였다. 


Client: 주식회사 아영
Agency: FRONT KIT
Creative Direction: Min Ah Hong
Story & Copywriting: Min Gi Hong
Art Direction & Design: Go Eun Park (Material) 
Design: Yun Woo Shin, Hyeok Kim
Participation: Jung In Lee, Ga Bin Kim


You may also like

Back to Top